انجام تکلیف الهی راه سعادت انسان است 

انجام تکلیف الهی راه سعادت انسان است 

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام خوبانی گفت: انجام تکلیف الهی راه سعادت انسان است و هر عبادت و معصیت انسان به خود انسان بر می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «مهدی خوبانی»، (شب 19 دی) در امامزاده سید عابدین (علیه السلام) کوی ارغوان شهرستان قائمشهر گفت: اهل بیت (علیهم‌السلام) نسبت به شیعیان، توجه ویژه‌ای داشتند و هر کسی را شیعه واقعی نمی دانستند.

 

غرب برای تغییر دادن و رسیدن به اهداف خود، ابتدا ظاهر را عوض می کند

مدیر مدرسه علمیه محمدیه شهرستان قائمشهر اظهار کرد: اولین کار دشمن برای نفوذ، تغییر ظاهر است به این معنا که غرب برای تغییر دادن و رسیدن به اهداف خود، ابتدا ظاهر را عوض می کند.

 

وی بیان کرد: فضای مسجد، اثر روانی دارد و فضای معنوی در اماکن مقدسه، حس آرامشی می دهد بنابراین فضاسازی یک اصل است.

 

حجت‌الاسلام خوبانی ابراز کرد: انجام تکلیف الهی راه سعادت انسان است و عبادت و معصیت انسان به خود انسان برمی‌گردد و باید مطیع خدا باشیم.

خدا برای رسیدن به راه سعادت، انبیا و ائمه اطهار و قرآن را فرستاد

وی گفت: خدا برای رسیدن به راه سعادت، انبیا و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و قرآن را فرستاد و هر کسی، مختار است و می‌تواند راه سعادت را خودش، انتخاب کند.

 

هر کس در قیامت، مهمان سفره خودش خواهد بود

حجت‌الاسلام خوبانی اظهار کرد: معرفت و ایمان نسبت به خدا، مهم است و هر کس در قیامت، مهمان سفره خودش خواهد بود بنابراین زندگی ابدی را باید در همین دنیا، درست کنیم.

اولین ویژگی شیعیان، معرفت نسبت به خدا و عمل به سخنان خدا است

وی با اشاره به اینکه اولین ویژگی شیعیان، معرفت نسبت به خدا و عمل به سخنان خدا است، افزود: اهل بیت (علیهم‌السلام) و کسانی که در مکتب آنها تربیت شدند، عارفان حقیقی هستند.

 

حجت‌الاسلام خوبانی ابراز کرد: در روایات بسیار تاکید شده که شیعیان ما را به راست گویی و امانت داری بشناسید اما راستگویی، عدالت، درستکاری باید توام با معرفت نسبت به خدا باشد.

وی گفت: معرفت و شناخت واقعی، تحول در زندگی و رفتار انسان ایجاد می کند و تاثیرگذار است.

 

حجت الاسلام خوبانی اظهار کرد: اگر انسان در همه کارهایش، خدا را حاضر و ناظر ببیند، باورش می شود که خدا است.

 

وی بیان کرد: دروغ گویی، تضییع حقوق دیگران، نپرداختن خمس و زکات و عدم انجام حقوق الهی بیانگر معرفت حقیقی نداشتن نسبت به خدا است.

 

حجت‌الاسلام خوبانی ابراز کرد: کسی که عارف به خدا باشد، عامل به امر خدا می شود و محور تمام صفات، معرفت به خدا است.

 

به گزارش شبستان، این برنامه که به همت کانون فرهنگی و هنری امام سجاد(علیه السلام) و پایگاه مقاومت برگزار شد با ذکر مصیب از سوی  «حسن رستمی» از مداحان خاندان عصمت و طهارت(علیهم اسلام)، پایان یافت.  

پایان پیام/ 86